שתף
גן חיפושית - גן שהוא משפחה 

גן חיפושית - גן שהוא משפחה

צור קשר

גן חיפושית - גן שהוא משפחה

050-626-1261

גן חיפושית הוא גן כמו משפחה!

אנחנו אוהבים, צוברים יחדיו חוויות, לומדים, מתפתחים, ונמצאים פה אחד בשביל השני בכל רגע ובכל מצב.

הגן דוגל בכך שכל ילד וילדה ידעו איך לנהל את עצמם במצבים משתנים.

כל ילד וילדה בגן הם עולם שלם של רצונות, רגשות, רעיונות ומחשבות, ואנחנו כאן בכדי לעזור לילדים להתבטא ולהצליח.

הלמידה והחוויה הלימודית של הילדים היא בלתי פוסקת, כל דבר קטן כגדול חדש להם, מסקרן אותם, הם רוצים לנסות ולראות וההתלהבות וההתרגשות מדבקת ומחממת את הלב, כאילו זו הפעם הראשונה שלנו.

 

 

 

בגן חיפושית, כמו במשפחה, אנחנו רוצות לקדם ולפתח את הילדים, כל אחד בקצב שלו ובהתאם לעולמו שלו. 

אנחנו עובדות בקבוצות פעילות קטנות (עד 5 ילדים בקבוצה) בכדי לראות, לעזור, לעודד ולתת הזדמנות לכל ילד, לעשות ולהצליח.

אנחנו מתווכות במצבי קושי שילדים נתקלים בהם, על מנת לדרבן אותו לפתור מצבים בדרכי נעם.

אנחנו מרבות להשתמש ב:

מילות עידוד וחיזוק התנהגויות חיוביות בכדי שידעו על מה אנחנו גאות בהם. כמובן, אנחנו משמשות דוגמה אישית, לאיך שהיינו רוצות שהילדים יפעלו ויתנהגו.

כמו במשפחה, זמן הבילויים לא פחות חשוב לנו כמו זמן חופשי בחצר, טיולים בשדרה, משחק חופשי בגן, וריקודים.

יש פתגם שאומר: "אם תתן לאדם דג, עזרת לו ליום אחד. אם תלמד תלמד את אדם לדוג, עזרת לו לחיים שלמים" וזו מטרתנו בגן חיפושית: ללמד את הילדים את מה שיעזור להם בהמשך הדרך.

 

 

 

עבודה בקבוצות קטנות:

העבודה בקבוצה קטנה מאפשרת לנו התמקדות בעבודה עם הילדים.

הקבוצות הן די הומוגניות, כלומר הקבוצה מורכבת מילדים שהן פחות או יותר באותו שלב התפתחותי מבחינת שפה, מסוגלות לשבת, התפתחות מוטורית הבנה וביצוע.

כך כל בת צוות יכולה לתת יחס אישי יותר לילדים ולשים יותר לב ודגש מה כל אחד עושה ואיפה צריך חיזוק. 

ניתן להתאים את רמת מורכבות ההסבר על הנושא הנלמד בהתאם להבנה של הקבוצה.

כמו כן, יצירת קשרים נוספים בין הילדים ובין הצוות והילדים.

לא חובה תמיד שמפגש יכלול את כל הכיתה. גם בישיבה סביב שולחן בקבוצה של חמישה ילדים נוצר מפגש, ויותר מכך נוצרת האפשרות וההזדמנות לפתח שיחות עם הילדים וזמן הקשבה.

אנחנו מאד אוהבות עבודה בקבוצות קטנות.

זהו זמן איכות ייחודי כמו שאומרים "היית צריך להיות שם כדי להבין".

 

 

 

משחק חופשי: השם קצת מבלבל - משחק חופשי הוא משחק אישי של הילדים. הם משחקים לבד ביינם ובין עצמם, ביחד בזוגות או בקבוצה, ומשתמשים בכלי המשחק ובדמיון בלי שום הכוונה או מטרה ממשית. לגו, קוביות, מגנטים, סולמות, סברס, ובובות רכות מכל דבר אפשר לעשות משהו אחר.

הילדים נהנים ליצור לעצמם את מטרת המשחק, הם נהנים מהאתגר של היצירה יש מאין, ובעיקר נהנים פרק ולהרכיב מחדש.

 

חצר: אנחנו אוהבות חצר בגן חיפושית. כל מה שאפשר ללמוד על ידי משחקים מובנים כמו סוגי לוטו, כרטיסיות, או יצירות, ניתן ללמוד גם בחצר.  מושגים כמו יחסי קירבה (מעל מתחת לפני אחרי), לספור כמה דליים יש לכל אחד, צבעים, שימוש בדמיון כמו לנסוע לגן החיות על הבימבה, ובנוסף כישורי חברה ומשחק, כמו להמתין בתור, לחלוק, לשתף, להסביר, למצוא משחק אחר.

ניתן גם להוציא שולחנות פעילות לחצר ולהכין ציורים או עבודה בחול, כך שכל מי שמתעניין, יכול לשבת בשולחן ומי שרוצה ימשיך לשחק בחצר.

כך נוצר ערבוב של ילדים, וכולם לומדים ומלמדים אחד את השני.

 

יצירות: המטרה הכנת יצירה שהיא שהילדים יחוו את הליך העשייה.  

גם אם לנו המבוגרים נראה שהילדים בוחרים צבעים, או מדבקים באופן שרירותי, זה לא באמת כך.

ילדים משקיעים מחשבה איפה לצבוע או להדביק בהתאם לניסיון שלהם, הם מגלים שתנועות הידיים יוצרות את הציור וכך לומדים לשלוט על תנועות הגוף.

כמו כן, עם מדבקות הם לומדים להבין כיצד הדף מתמלא ובהתאם מדבקים בכדי למלא את כל הדף.

מה שחשוב ביצירה זה התהליך של "התחלה, אמצע וסוף", כך הילדים יכולים לראות את הדרך שעשו ואת התוצר האישי שלהם. אפשר בסוף לשאול אותם: "את אוהבת את הציור שלך?", "אתה שמח ממה שהכנת?" ככה נותנים לילדים הזדמנות להביא את מה שהם מרגישים, וכמו כן למשב את עצמם על תוצאותיהם, תחושתם והתנסותם.

 

 

לוח ארועים