שתף

קידום מקומי לעסקים בגוגל - איך זה עובד?

13:21 17.02.2020

מה חדש בנס ציונה

מאת: דניאל זריהן - קידום אתרים  050-8690944


לעסקים מקומיים, הפועלים באיזור גאוגרפי מתוחם, ישנם מאפיינים ייחודיים: הם תלויים במשתנים סביבתיים רבים כמו עומס התנועה באיזור, הסדרי חניה שונים, דרכי גישה להולכי רגל, ועוד וגם מתמודדים עם סביבת תחרות מקומית.

 

גם לתהליך של קידום אתרים עבור אתרים של בתי עסק מקומיים ישנם מאפיינים ייחודיים. אמנם, יש הרבה מן המשותף בין קידום אורגני של אתרי אינטרנט סטנדרטיים ובין כאלה המיועדים לעסקים מקומיים, אולם עסק שרוצה להגדיל את התנועה לאתר שלו עבור חיפושים בעלי מאפיינים מקומיים, ידרש להשקיע את המשאבים שלו, גם בטיוב פרמטרים המתייחסים לתחום זה.

 

 

למה קידום מקומי הוא חשוב?

אז מסתבר, ש 46% מן השאילתות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש של גוגל מכילות כוונה לוקאלית - הן מציינות מיקומים אן תיאורי מקו עקיפים. בנוסף, נמצא כי 29% מן התוצאות המוצגות בדף תוצאות החיפוש בגוגל כוללות התייחסות למיקומים פיסיים.

 

אבל אלו הנתונים החשובים פחות. הנתון הקריטי באמת, ואולי מה שמהווה את הזרז העיקרי לביצוע תהליך קידום לוקאלי על ידי בעלי עסקיים מקומיים מתייחס לכך ש 74% מן הלקוחות שחיפשו בטלפון הנייד שלהם חיפוש של מונח עם כוונה לוקאלית, נכנסו לחנות באותו יום.
למידע נוסף קיראו על Google My Business של גוגל.


מה צריך לעשות כדי לקדם עסק לוקאלי?

השאיפה של כל עסק שרוצה להתקדם במנועי החיפוש עבור שאילתות עם כוונה לוקאלית, היא, בראש ובראשונה להיכלל ב - Map Pack.

ה - Map Pack היא תבנית, שנכון לכתיבת שורות אלו מכילה שלוש תוצאות אורגניות, המסודרות במבנה שמציג את מיקומן במפה, וכן נתונים נוספים רלוונטיים אודות בית העסק. בית עסק שנכלל ב - Map Pack הוא בית עסק בולט יותר בתוצאות האורגניות שמנוע החיפוש וצפוי לשיעור הקלקות גבוה יותר מן העסקים שמופיעים מתחת לתבנית הזאת.

 

כדי להצליח ולקדם את העסק בצורה לוקאלית, ישנן כמה פעולות קריטיות שצריך יהיה לדאוג לבצע:

פתיחת כרטיס בגוגל מיי ביזנס (GMB) - כרטיס עדכני בשירות GMB הוא הנקודה הקריטית ביותר לצורך הצלחת תהליך הקידום.

 

שלמות, עדכניות ועקביות המידע ב - GMB - על מנת שמנוע החיפוש יתרשם שמדובר בעסק אמיתי, חי ונושם, אשר מספק שירות ללקוחות באופן שוטף, כרטיס העסק בגוגל מיי ביזנס חייב להיות שלם ככל האפשר. גם במקרים שבהם נדמה לכם שמילאתם את מירב הפרטים שיכלתם למצא בכרטיס העסק, תמיד יהיה מקום לשיפור.

 

המידע המוזן בשירות גוגל מיי ביזנס חייב להיות עדכני. הוא צריך להכיל פרטי התקשרות נכונים, מיקום גאוגרפי מדוייק וכתובת אמיתית של העסק.

לא פחות חשוב מעדכניות המידע, היא עקביות של המידע. על בית עסק אשר מעוניין לקדם את האתר שלו באופן לוקאלי, לדאוג לכך שכלל הנתונים המופיעים ברשת האינטרנט אודות העסק עדכניים ועקביים.

 

 

ניהול אזכורים - אזכורים הינם מקומות ברשת בהם מופיע שמו של בית העסק או הבעלים של בית העסק, מבלי לעשות שימוש בקישור מצורף. לאזכורים ישנה חשיבות אדירה בתהליך של קידום אורגני לוקאלי. ככל שכמות האזכורים גדולה יותר, עקבית יותר, ותדירה יותר - כך מימד האמינות והסמכות של בית העסק משתפר.

בית עסק שמעוניין לקדם את העסק הלוקאלי שלו בצורה אורגנית חייב לוודא כי כלל האזכורים אודות בית העסק ברשת האינטרנט הינם עקביים, שהם נוצרים בתדירות שוטפת, ובקצב שנראה טבעי והגיוני.

 

בהקשר הזה, של אזכורים של בית העסק ברשת האינטרנט, המתודה המומלצת היא ביצוע ביקורות באופן שוטף אחר האזכורים השונים, ובמידת הצורך גם לבצע פעילות על מנת לתקן אותם.

 

כמו כן, חשוב יהיה לבצע מחקר של אזכורים שניתנו עבור המתחרים, על מנת למצוא, בין היתר, הזדמנויות חדשות ליצירת אזכורים גם עבור בית העסק שאותו רוצים לקדם.

 

בניית קישורים לוקאלית - עסק שמעוניין להתקדם בצורה לוקאלית, צריך גם לבנות קישורים בצורה לוקאלית. הזדמנויות להשיג קישורים כאלו קיימות בשפע אצל לקוחות עסקיים של בית העסק, ספקים, קולגות, עסקים משלימים ועוד.

 

שימוש בסכמה - שימוש בנתונים מובנים, שמסייע לגוגל להבין טוב יותר את מהות העסק ואת הפריטים השונים המנוהלים בו, הוא בקרת מפתח בכל הקשור לקידום לוקאלי של עסקים. סכמה, שמכילה את ציון המיקום של בית העסק במפה, יכולה לסייע רבות בשיוך בית העסק הרלוונטי לאיזור הגאוגרפי שבו הוא ממוקם, עבור שאילתות חיפוש שונות.

 

כתיבת תוכן מקומי - מובן מאליו, שעסק שרוצה להתקדם בצורה מקומית, חייב לכתוב גם תוכן מקומי. תוכן מקומי הינו תוכן ייחודי ונישתי, שמתאים לאוכלוסיית יעד אשר צורכת שירותים במיקום גאוגרפי מסוים.

 

ניהול ביקורות - כמו בעסק אינטרנטי, גם לעסק מקומי כדאי יהיה להפנות משאבים לצורך ניהול ביקורות גולשים, בין היתר, על מנת לאותת למנועי החיפוש שישנו בעל בית לעסק, והוא מנוהל באופן שוטף.

 

לסיכום

אם יש לכם עסק לוקאלי ואתם רוצים לקדם אותו בגוגל עבור שאילתות חיפוש המאופיינות בכוונה מקומית, דאגו ליצירת תוכן מותאם, פיתחו כרטיס לעסק בגוגל מיי ביזנס, נהלו אזכורים, בנו פרופיל קישורים מקומיים, ועשו שימוש בסכמה רלוונטית.

 

© אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם צילום שיש לכם זכויות בו, אתם ראשים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו. צור קשר

שתף

לוח ארועים

לכל הקופנים

קופונים

Loading...