שתף

תכנית חדשנית למצוינות בניהול עבור אחים ואחיות התחילה ב'גולדן קייר' נאות המושבה

12:15 13.05.2021

מה חדש בנס ציונה

 

בגולדן קייר נאות המושבה מפעילים מזה שנה את תכנית 360 - תכנית חדשנית ויוצאת דופן להטמעת תהליכי עבודה בקרב אחים ואחיות, במטרה למקסם את איכות הטיפול, איכות השירות ותהליכי הניהול במחלקות

 

שוחחנו עם הגב' מרינה אנטוניאן, מנהלת שירותי הסיעוד בבית החולים השיקומי-גריאטרי, על מנת שתסביר לנו מה מייחד את התכנית, וכיצד היא פועלת.

 

מאת: עירית פוקס 10/05/2021

מרינה אנטוניאן, מנהלת שירותי הסיעוד בבית החולים הסיעודי-שיקומי גולדן קייר נאות המושבה בנס ציונה, בעלת תואר ראשון בסיעוד מאוניברסיטת ת"א ותואר שני בבריאות הציבור וניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת בר אילן. מזה למעלה משנה, היא מפעילה את תכנית "מ.ע.ל.ה" (מפתח עדכני לניהול המחלקה)  או בשמה השני "תכנית 3600" עבור צוות אחים המנהלים במחלקות השונות בבית החולים. 

 

מרינה אנטוניאן, מנהלת שירותי סיעוד | תמונה באדיבות גולדן קייר

 

תוכלי לספר על התכנית?

"התכנית נועדה להעצמה של תפקיד "מנהל סיעוד" תוך מתן כלים ניהוליים, הכוונה בבניית ממשקים עם מעטפת נותני שירות פנים ארגוניים, יצירת שפה משותפת, בניית תהליכי עבודה יעילים ובטוחים, כאשר המטרה הסופית היא העלאת רמת איכות הטיפול. התכנית נבנתה מתוך הבנה "שמחלקה היא בית חולים קטן, ואח אחראי הוא למעשה מנהל של מסגרת הנוכחית", מספרת גב' מרינה אנטוניאן.

 

"התכנית שלנו הותאמה לכלי הבקרה של משרד הבריאות, במטרה לאפשר לצוותים המקצועיים למקסם את תהליכי ההתערבות, הטיפולים והשירותים למטופל ומשפחתו בשגרת העבודה באופן איכותי ומקצועי תוך כדי ניהול זמן. הפרויקט החדשני הזה מאפשר לאח האחראי לגעת בהצלחה הניהולית, מה שבסופו של דבר תורם לתפוקות ניהוליות טובות יותר". 

 

חלק מהמשאבים שזמינים להצלחת האחים האחראים הם הנהלת הסיעוד ובראשה גב' מרינה אנטוניאן, סגנית מנהלת שירותי סיעוד גב' אסנת קמחי, מפקחת קלינית גב' אלה רווה, מנהלת תחום פיתוח והכשרה גב' אורלי שינה, מנהלת הבטחת איכות גב' סוזן ירושלמי, צוות המחלקה, האדמיניסטרציה והצוות הפרה-רפואי, וכמובן גם צוות המשק והאחזקה של בית החולים. 

 

סוזי ירושלמי, מנהלת הבטחת איכות | תמונה באדיבות גולדן קייר

 

איך הכל התחיל?

"התחלנו להפעיל את התכנית בתחילת שנת 2020, כאשר בשנת 2019 הייתה שנת פיילוט שבה בחנו את המדדים. בשנת 2020, בעקבות הקורונה וגם עקב תהליך הפקת לקחים משנת הפיילוט, קיבלנו החלטה לשנות חלק מהמדדים בתכנית. דוגמה למדד שהשתנה יכולה להיות - במקום ניהול שוטף של תחזוקת המחלקה, התחילו למדוד יזום פניה אח/ות אחראי/ת, פניה ממוחשבת לצוות תחזוקה בתכנית מטופל שניתנת למדידה מרגע פתיחת הקריאה ועד לסגירת הקריאה".

 

הצוות הסיעודי בגולדן קייר נאות המושבה | תמונה באדיבות גולדן קייר

 

מרינה מספרת שהצורך להפעלת התכנית התעורר בהמשך לצמיחה של רשת גולדן קייר, ובפרט בית החולים השיקומי-סיעודי נאות המושבה נס ציונה. "היה צורך בהכשרה מסיבית של צוות לתחומי התמחות כגון: טיפול במונשם כרוני, טיפול בחולה הנזקק לשיקום עקב אירוע מוחי, שבר צוואר הירך, אשפוז ארוך וממושך בבית חולים כללי עקב מחלה כרונית, מסירת בשורה מרה, פתיחת מחלקות קורונה קל, מחלקות קורונה בינוני ועוד. מתוך הבנה שהצמיחה והתפתחות של רשת גולדן קייר לא באה על חשבון המצוינות באיכות הטיפול והשירות של כל נותני השירות. היות והסקטור הסיעודי בבית החולים הכולל צוות אחים ואחיות ומטפלים הינו הפלח הגדול ביותר ביחס לשאר העובדים במר"ג, נדרש למצוא פתרון חדשני שייתן מענה לצורך". 

 

זה אולי נשמע כמו רעיון מעט מוזר, אך בגולדן קייר הצליחו להשתית אותו: "בהתחלה ערכנו מיפוי צרכים תוך כדי שילוב בתהליך החשיבה את הממשקים השונים, בין אם מדובר במזכירות, בסקטור הרפואי, משק רפואי וכו'. זה אפשר לנו בשלבים של ביצוע התכנית שיתוף פעולה בין נותני השירות הפנימי והוריד חסמים בעשייה".

 

"אחרי השלב הזה, נקבעו מדדים, ונבחרו מנטורים שתפקידם להדריך וללוות את המנהלים הצעירים בהתאם למדדים. תהליך הבקרה והפיקוח בוצע ע"י דיווח בכלי דיגיטלי שנבנה על ידי מנהלת הבטחת האיכות במטה הארגון, שמטרתו לאפשר להנהלת המר"ג לראות תוצאות ביצועים ומגמות בזמן אמת. הכלי הדיגיטלי נבנה בשיטת הרמזור כאשר סימון ירוק פירושו שצריך לשמר את הביצוע, סימון צהוב פירושו שיש לצמצם את פערי הביצוע ואדום משמעותו התערבות מיידית. הכלי מאפשר שיפור ביצועים ברמת הפרט וגם ברמה ארגונית, למשל: במקרים בהם נראה היה שיש מגמה של ביצועים חלשים ע"י מספר אחים נבנתה תוכנית התערבות חוצה מחלקות ולהיפך". 

 

"מחלקה היא בית חולים קטן, ואח/ות אחראי/ת הוא מנהל של בית החולים הקטן" - הצוות הסיעודי | תמונה באדיבות גולדן קייר

 

מה הופך את התכנית לייחודית?

"התכנית מאפשרת תיאום ציפיות בין ההנהלה לאחים אחראים לגבי איכות הביצועים בשגרת העבודה המקצועית והניהולית. כמו כן, היא מאפשרת למדוד תהליכי שיפור בביצועים, מחזקת את האמון של הצוות בהנהלת בית החולים ומסייעת למניעת שחיקה, ואולי הכי חשוב מאפשרת תוך זמן קצר למנהל לגעת בהצלחה".

 

הזכויות לתכנית שמורות לגולדן קייר. את התכנית התחילו בנאות המושבה כפיילוט, ובימים אלו פועלת גם בגולדן קייר נצרת וגולדן קייר התיכון. סוזן ירושלמי מנהלת הבטחת האיכות במטה הארגון מבצעת התאמות בתכנית בהלימה לכל בית חולים בארגון וצרכיו, וכן הדרישות הרגולטוריות המשתנות מעת לעת כמו: התכנית הלאומית למדדי איכות, פנדמיה, נהלי עשייה מקצועיים ועוד. הכל נעשה תוך שיתוף פעולה מלא של הנהלות הסיעוד בכל אחד מבתי החולים.

 

© אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם צילום שיש לכם זכויות בו, אתם ראשים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו. צור קשר

שתף

לוח ארועים

לכל הקופנים

קופונים

Loading...